Tulacz by ALMANAK

Sunday, July 26, 2015

Azory i wieloryby

Kaszaloty - czyli polowanie na wieloryby na Azorach

Azory, to jedno z tych miejsc, w których można oglądać wieloryby. Czerwiec to jeden z najlepszych miesięcy, gdyż można zobaczyć tu wiele gatunków tych ssaków.
Chciałem zobaczyć jak najwięcej, więc postanowiłem wybrać się dwa razy na poszukiwania wielorybów. Poranny rejs zarezerwowałem na małej łódce (55e) - myślałem, będę bliżej wielorybów, więcej zobacze itp. Niestety, nic bardziej mylnego. Na małej łódce siedzi się cały czas w jednym miejscu, nie ma szans by spacerować. Jeśli akurat delfin lub wieloryb jest po drugiej stronie, to trudniej go zobaczyć.
Zresztą firma, z którą byłem na porannym rejsie za główny cel postawiła sobie byśmy zobaczyli delfiny, a potem wyruszyliśmy na poszukiwanie wielorybów. Gdy zobaczyliśmy jednego, to od razu wracaliśmy do portu - ot zadanie wykonane.
Po południu wyruszyłem dużą łodzią z firmą Moby Dick (45e). Sporo osób na łodzi i główny cel ekipy, to zobaczyć jak najwięcej wielorybów. I to się udało, widzieliśmy z 6 albo 8 sztuk. A co najmniej 3 z nich pokazały ogon nurkując w głębiny. Nie liczył się dla nich czas - wycieczka skończyła się godzinę później. 
Minusem było tylko to, iż widziałem same kaszaloty, a w tym czasie pływa tam więcej gatunków.
Co warto jeszcze dodać, to fakt, iż szuka się tu wielorybów wypatrując przez lornetki, gdzie w Nowej Zelandii mieli na łódkach sondy :)

Mapa miejsc, gdzie można zobaczyć wieloryby

Mała łódka

Delfin

Duża i mała łódka - moim zdaniem lepsza większa

Żółw wodny

Kaszalot - czyli sperm whale


Widząc 'fontannę' wiemy, gdzie jest wieloryb

To tylko część wieloryba





Początek nurkowania

I końcówka nurkowania

I delfiny



No comments:

Post a Comment

My Flightdiary.net profile

Popular Posts